Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2015. július 14., kedd

melegedjen aki akar, csak engem hagyjanak már békén !

TISZTELETTEL !
Van egy csomó cigány barátom. Nagyon tiszteletre méltó, szeretett barátom. Honnan tudom, hogy azok ?
Hisz úgy hívják őket. Orsós Józsi, Pisti,, Kalányos Margit, Balogh ,Petrovics, Illés, Lakatos stb. ,,és barnák ahogy illik.
De soha nem kérkedtek cigányságukkal, nem kértek ezzel kapcsolatos előnyöket, nem éltek vissza a helyzetükkel. Rendes, dolgos szorgalmas emberek. Ugyanolyan barátaim, mint mások. És ez soha nem is volt köztünk téma.
Van meleg ismerősöm. Talán tanulóm is. Még barátom is. Honnan tudom, hogy azok ? Csak úgy fél szavakból, mert soha nem volt ez köztünk téma. Nem kérkedtek, nem hivalkodtak vele. Nagyon kedves, intelligens, jólelkű, szeretett ismerőseim.
Vannak különböző vallású barátaim, rokonaim.
Zsidók, Hit Gyülekezetesek, Baptisták. Honnan tudom ?
Tudni való volt, nem volt titok, olyan hitközösségbe jártak.
De ez soha nem volt köztünk téma. Szorgalmas rendes, segítőkész emberek.
Nem akartak megtéríteni, sem győzködni. A legtöbb megnyilvánulása egy kislány tanulómnak az volt, hogy kezembe nyomott egy újságot, hogy ha van kedvem olvassam el.
A másság nézőpont kérdése. Mi is mások vagyunk a saját életközösségükhöz képest. Nem a másság a probléma , hanem hogy ez téma.
Szültem öt gyermeket,,büszke MAGYAR, katolikus, fehér, heteró ember vagyok.
A baj az, hogy lassan én vagyok a kisebbség. Mindenki más különbözőségére tekintettel kell lennem. Oda kell figyelnem. Nem sérthetek, nem nyilvánulhatok meg, mert törölve leszek, meg leszek szólva. Rossz esetben még bíróság elé is leszek citálva. / pl. ha nem veszem fel a munkahelyemre a dohányzó, írástudatlan és véletlenül roma jelentkezőt. Egy ismerősöm járt így /
Nekem mint kisebbségnek, beszólnak, hogy minek szültem ennyi gyereket. Engem idegenek az utcán leszólítanak, hogy megtérítsenek. Ha nem adok a cigánygyereknek aprót a parkolóban, nekem jön, hogy én rasszista vagyok ! A nezeti zázlót a kocsimról leszedettèk velem !
Ha nem tetszik a meleg felvonulás, mert közízlésemre sértőnek tartom, akkor ........... Ha nem színezem a profilképem szivárványra akkor .........
Akkor tessék engem szeretni úgy ahogy vagyok, és ne legyen már ez annyira téma, hogy ezen múljon emberek barátsága, kapcsolata, munkája....
Ha emberek annyit foglalkoznának a munkájukkal, családjukkal, mint a politikával és a melegekkel, meg a vallásokkal,, akkor itt egy gazdag és boldog ország épülne !!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése