Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2014. szeptember 10., szerda

Maci, a napfelkelte és a puzzle

Egyszer csak egy furcsa, erős fényre lettem figyelmes ! A visszapillantó tükörben egy meghatározhatatlan narancssárga fény tűnt fel. Annyira varázslatosan különleges volt, hogy teljesen elvarázsolt. Meg szerettem volna állni, hogy lefényképezzem, amikor megszólalt egy kedvesen ismerős, de rég nem hallott hang.
-Te most tényleg meg akarsz állni ??
- Jézusom Maci! a szívbajt hozod rám ! Miiii ? Igen ! Gyönyörű,,, látod ! A felkelő nap. A hegyek és szürke felhők közt . Gyönyörű !
- Ja...... a nap minden nap felkel..... minden reggel gyönyörű,,, azért mert Te ilyenkor még alszol és nem látod, attól még így van.
- hmmm, na ja. De a nap minden nap máskor kel. Én meg mindig ugyanakkor. Miért nem értük még be egymást ??
- Mert nem a nap kel fel szebben ma mint máskor, hanem Te látsz szebben ma reggel mint máskor. De inkább menj tovább, lesz még hajnal is meg napfelkelte is !
Megadóan mentem tovább, de nem bírta befogni kicsiny száját :
- konzekvencia ???
- mié ?? a napfelkeltéé ??
úgy nézett rám, hogy belém fagyott a kötekedés, és megadóan rontottam ki magamból
- Maci ! ez olyan mint egy puzzle ! Rakosgatod, rakosgatod. Keresed a darabok helyét. Próbálod ösztönösen, majd tudományosan. Először könnyen megy. Majd csak lassan. Kezd körvonalazódni a kép. Aztán megáll a tudomány. Vannak lukak, melybe nem találod a megfelelő darabot. Aztán vannak darabok, melyeknek nem találod a helyét. Több heti munkával nagyjából összeáll a kép. Megszenvedtél vele, de azért alakulgat. Már vagy ezerszer ott akartad hagyni, de végül is büszke vagy magadra, és a művedre. Hisz annyi darabnak megtaláltad már a megfelelő helyét ! Aztán amikor már majdnem kész kiderül, hogy hiányzik a kép arcáról a száj. Nem tudni hogy sír, vagy mosolyog. Csak annyit, hogy könnyes a szeme.
A kép nem teljes, a lényeg lemaradt, az utolsó puzzle darab hiányzik .
Szeretnéd már látni, szeretnéd tudni szép-e a kép. Szeretnéd bekeretezni és feltenni a falra. Azt sem tudod igazán hogy méltó-e arra hogy bekeretezd, és kitedd. lehet nem is szép ! De az utolsó darab nélkül, ez soha nem fog kiderülni.
Aztán lehajolsz, lenézel az asztal alá. Ott megtalálod a hiányzót, s beteszed a helyére ! Akkor kiderül hogy mire is lesz jó az a kész kép !! Lehet nem is szép, lehet nem is kell bekeretezni. Vagy mégis ??
Soha, de soha nem volna szabad megengedni , hogy kibontott puzzle-kat teljes összerakás nélkül félretegyenek ! Én törvényben tiltanám meg ! Félig kész képről nem lehet tudni, hogy a hős rajta sír ,, vagy nevet !

na szóóóóóval, ez egy ilyen hülye dolog ,,,,,,,,,,,,,,,,, kép, puzzle,,, stb,,, érted ugye ??
lenéztem az ülésre, mert nem kaptam választ,,, már üres volt
belenéztem a tükörbe, de a nap már felkelt, csodaszép fénye eltűnt .....
lehet ma nem is kelt fel a nap ?? ezt is csak álmodtam ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése