Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2014. június 8., vasárnap

Zsebkendő

Kellemes hajnal volt. Nyári hűvös reggel. Korán kidobott az ágy egy átvergődött éjszaka után. Szerettem volna tovább érezni amit álmodtam, de gondoltam jobb lesz ha nekiveselkedek az elmaradt dolgaimnak.
Megfőztem a kávém és kifeküdtem a hintaágyba.
Nem lepődtem meg,,, sőt vártam, akartam, kívántam.
És megjelent. Mosolyogva ugrott a hasamra.
-Kislány,,, ki fogod önteni a kávét, ha fekve akarod inni !
-Nem akarom,, tudod hogy mindig megvárom hogy félig kihűljön.
-Zabosnak tűnsz.
csak megvontam a vállam... nem volt kedvem beszélgetni. Hanyatt vágódva néztem a még halványan pislákoló csillagokat. Igazából vártam a piszok nagy bölcsességet, de erre ő is mellém vágódott és elkezdte hintáztatni az ágyat.
-Maci !! Mond!! tudom hogy van valami bölcsességed mára is !
- Hát lenne, de nem fogod tőle jobban érezni magad.
- sebaj,,, csak mondd !
- Nézd csak azokat a csillagokat az égen ! Már halványak, de te is tudod hogy ott vannak. Sőt azt is hogy pár óra múlva majd ismét teljes fényükben ragyognak. De a csillagok soha nem találkoznak ! Vannak iker csillagok is. Mindig együtt ragyognak. Látják egymást, fényesek,, de csak innen a Földről tűnnek úgy mintha közel lennének. És még a hatalmas nagy távolságba nézve sem futnak össze, mint az egyenesek.
- Ok,, és mi van ha én nem akarok csillag lenni ?? Sem ragyogni, messze lenni más csillagoktól ??
- Talán a Nap lennél, vagy a Hold ? Akik örökre egymás körül forognak ? Porszem amibe állandóan belerúgnak ? Víz mely folyamatosan sodródik , keveredve, kavarodva állandóan másokkal fodrozódva ? Tűz akarsz lenni, mely bár hevesen ég, de hamar elhamvad ?
pár pillanat csend következett, majd hagos ordítással felcsattantam :

- ZSEBKENDŐ !! Maci,, zsebkendő szeretnék lenni !! Az jó ! Szeretnék valaki zsebében lapulni. Mindig, minden pillanatban. Csak akkor előkerülni, amikor szüksége van rám. De állandóan vele lenni. Az sem baj ha néha az orrát fújja belém. A szeretet már csak ilyen. De ha szomorú vigasztalhatom. Ha boldog, az örömkönnyeit törölgeti belém. És ahányszor felveszi a nadrágját vele vagyok. Hallhatom, érezhetem.
- Hát persze,, ameddig el nem használódsz, és dob ki a kukába,, vagy a mosógépbe !! Tényleg ezt szeretnéd ?? Maradj te csak csillag. Oda való vagy.
- Na ma piszkosul megvigasztaltál.
- Nem is akartalak. Azt akartam találd ki, mi szeretnél lenni ! Vagy azt hogy örülj annak ami lehetsz. Közelebb lehetsz más csillagokhoz, mint bárki más aki simán Földlakó.-
- De ez a csillag most olyan fényes volt !! Szerettem volna még nézni egy darabig. Sőt fürdeni a fényében !!
- Lehet hogy nem csillag volt hanem meteor ?? Az ég egyik felén feltűnt, de mire felkelt a Nap, hulló csillagként hagyta el a látómezőt ?
- Na Maci, épp itt az ideje hogy elmenj. Túl sok hülyeséget hordasz ma itt össze. Megyek dolgomra.
Felpattantam a hintaágyból,, felhajtottam a már kihűlt kávét. Felnéztem az égre,, csillag már egy darab sem. Sem hulló, sem álló.
Tudtam hogy estére újra feljönnek azok a csillagok, már csak azt a kérdés hogy mind felkel-e,, és lesz-e köztük hulló is !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése