Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. november 15., csütörtök

A luk

.
Hideg téli estének ígérkezett, pedig még csak ősz volt.
Amikor kiléptem az udvarra feltűnt a hatalmas világosság.

Telihold volt.

Hideg, esti, telihold rossz emlékeket idéz.

2 évvel ezelőtt egy ilyen estén ,,,,,,,,,,,, szóval zokogtak a csillagok.

De mára már csak  a Hold mosolyog

teli pofával vigyorog

csendesen elmentem a garázsig, tettem a tűzre
pár percig még bámultam bele a lángokba, majd nyakamba húztam a kabátot és indultam befelé a házba

a szemem sarkából furcsa mozdulat árnyékára figyeltem fel

ahogy odafordultam macit láttam kapálózni

elindultam felé, a hegy felé

hatalmas karmozdulatokkal készült ütni valamit, ami a földön volt

- hello,,    - köszöntem felé
mi a náthát csinálsz itt ebben az időben ??,

- játszok

- játszol ???
mifélét ??

- hát golfozok

- téli estén, a hidegben, sötétben, éjszaka ??
megbolondultál ?

- milyen sötétben ?
telihold van :-))

széles vigyorral lendítette kezét agy újabb ütésre
és eltalálta
a hányaveti ütővel, eltalálta a hányaveti labdát , és az csak repült, repült a Hold felé
aztán nagy avarcsörömpöléssel leesett egy távoli bokorba

Maci nagy lendülettel elindult felé

- hó hahó !!! hová ez a nagy sietség ???

- hát a labdáért.

-na de,,, de de ,,,
ne hülyéskedj hogy tényleg itt az éjszakában,,,
na meg a rettenetes erdőben ??

és hová ütöd ??
mi a cél?
meddig az addig ??

- hát a lukig

- milyen lukig ?
hol a luk ?,

- a luk, a luk,,, szóval a luk az majd lesz
odabenn az erdőben
valahol

de ne okoskodj, hanem gyere
gyere keresd velem

elindultunk, megkerestük, megtaláltuk
meg ne kérdezd miért indultam el vele
csak mentem
mert a jó barátok már csak ilyenek
mennek

ekkor Maci a kezembe adta a labdát és az ütőt

- most Te ütsz !!

- én ?
na de meg szabad fogni a labdát ?

tulajdonképp mik itt a szabályok ?

- szabályok azok nincsenek
az a szabály, hogy Te meg én együtt vagyunk
egy labdát ütünk egy ütővel, addig míg lukat nem találunk

- te jó Isten,,,, hosszú egy éjszaka lesz ez

de aztán szót fogadtam, megragadtam a labdát, letettem a földre, suhintottam az ütővel és a labda meg repült
és repült
és repült

egyik ütés a másik után, felváltva ő meg én
a Hold ragyogóan sütött
valahogy a hideget sem éreztük
sőt
kifejezetten kimelegedtünk ahogy rohantunk a hegyen föl, a völgybe le

egyszer csak eltűnt a labda
ahogy felcaplattunk a fennsíkra megláttuk
egy luk mellett állt meg pár méterre

- felkiáltottam :
Maci !
nézd !
egy luk !

- na nem megmondtam neked !
ahol játék van, ott luk is lesz !

diadalittasan kezembe nyomta az ütőt és ragyogó szemeivel kísérte a mozdulatomat

és és és egyből bele
a legközepébe

örömünkben a nyakamba ugrott
elkezdtünk nevetni
hancúrozni a földön a Holdsütésben
valahogy nagyon lehengerlőre sikeredett ez a nevetés

amikor lenyugodtunk Macikám elcsendesedve szólalt meg :

- na mi van a távoli férfi hanggal ?

 megdöbbenten néztem rá

- hát Te meg honnan tudsz erről ?
hiszen még én sem tudok róla

- tudod, én vagyok a legjobb barátod
ott vagyok a zsebedben
mindent hallok és mindent látok

szóval mi van vele ?

- nem tudom ,, én sem
nem ismerem, soha nem láttam
de az első hangjából tudtam hogy érdekes

először azt hittem csak képzelődök

éreztem ahogy hatok rá a hangommal

nem tudom ezt máshogyan elmondani
pontosan tudtam ahogyan kiejtem a semmitmondó szavakat a számon hogy hirtelen mit érez

hogy hallani akar
hogy nem akarja befejezni a beszélgetést
hogy nem akarja letenni a telefont
hogy mindjárt vége a harmadik mondatomnak is és le kell tenni
és nem akarja
hogy jól érzi magát a hangomban
otthon van bennem
de előtte soha nem beszéltünk
soha nem láttam
nem ismerem
ahogyan ő sem engem
mégis pontosan tudtam

aztán 2 nap múlva újra megszólalt a telefon egy ostoba : minden rendben,,, sikerült ??? kérdéssel

és akkor már biztos is voltam benne hogy jól éreztem
tudtam hogy újra hallani akarja majd a hangomat

de butaság
soha többé nem fogok vele beszélni
de tudom hogy elraboltam egy kis szeletkéjét

érdekes nem ??
különleges érzés nem ??

- buta vagy !

Jó volt hallani ?
jó volt érezni ?

akkor fogd meg az ütőt, nyomd a kezébe, és keress magatoknak egy lukat.

LUKAT MINDIG LEHET TALÁLNI, HA VAN KIVEL JÁTSZANI
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése