Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. október 23., kedd

Méhecske és a félelemhez való jogom

.
azt azért egyikünk sem gondolta volna hogy ilyen hamar érdekes dolgok történnek..............

vidáman köszöntünk el
mindketten mentünk a magunk dolgára

tettem, vettem a lakásban, és ahogy a zsebembe nyúltam, kezembe akadt valami

puha volt és maroknyi
kivettem,,,,,  a gomba amit Maci vadászott nekem
én ugyan kisebbre emlékeztem, de hát nem vagyok a régi

mosolyogva tálba tettem, és be a hűtőbe
másnap reggel arra gondoltam, gyorsan megfőzöm egy finom levesnek

hintaágyi ebédnek tökéletes lesz
és szűkösen ugyan, de talán kettőnknek is elég

kivettem a hűtőből és igen csak meglepődtem
jó nagy gomba lett belőle

elgondolkodtam azon, hogy vajon ennyire hülyülök, vagy képzelődök-e

aztán nekiláttam és szépen feltettem a tűzre
kis zöldség bele
meg fűszerek,
isteni illata lett

délidőben a már langyosodó levessel kiültem a hintaágyhoz
vártam kicsit, de akár hogy is szugeráltam , macim nem jött

ahogy körbenéztem a kosárkámat vettem észre a hintaágy mellett

határozottan nem emlékszem hogy kihoztam volna
tényleg megbolondultam ??
ráadásul egy takaros kis asztalkendővel volt leterítve
olyan klasszikussal
piros kockással

mély levegőt vettem, és gyámoltalan határozottsággal megemeltem a kendő csücskét
hirtelen nagy kacajjal maci ugrott ki belőle

 MI A PILLLLLANAT !!!

A szívem majdnem kiugrott a helyéről
ijedtemben hátra is hőköltem

Te te te te medve, az életemre törsz úgy érzem

mosoly duzzogva ültem vissza a hintaszékbe

- minek ez a kosár ?,, milyen terveid vannak mára ?-  kérdeztem

- menjünk piknikelni  !!!

- Hová ? piknikelni ??? :-))

- igen,,, ki az erdőbe
csak Te meg én
két jó barát
kéz a kézben
ahhoz kell a kosár,,,
meg a kendő,,,,
hoztam villát,,,,
meg kenyeret

- ja hát kedves,,, délidő van
és én gombalevest hoztam neked
a tegnap vadászott gombából

- jó, az teljesen megfelel !
a kenyérrel pont jó lesz

- hát persze,,, meg a villával, meg a kézimunkás kosarammal

morogtam az orrom alá

elindultunk hát a szokásos úton, kéz a kézben
egy tisztást kerestünk
napsütéses rétet
valami kellemeset

egyszer csak elértünk a mocsárhoz
ahhhhoz a mocsárhoz !!

de csak a kiszáradt helye látszott

óóóóóó,, ha látná, biztosan szomorú lenne

- menjünk tovább, nem ez a megfelelő hely,,,,,,,,,,,,,,, asszem  a Dulimánok földjének titkokkal teli, titokzatos mocsara szomorúan csendes

lassan elérkeztünk egy szép pázsitos kis tisztáshoz
emlékszem már,,, itt is jártunk, itt olyan puha , rugalmas a fű
amire ha rátenyerelsz, majd elengeded, akkor olyan érdekesen visszaugrik

és puha
és meleg
jó lenne egyszer egy ilyenen szerelmeskedni
édesen

na,, hülye vagyok

- maci ! vedd elő a kosarat, terítsd ide a kendőt

elővettem a levest
a dunsztos üveg tele volt vele
majdnem kinyomta a tetejét

pedig határozottan emlékszem hogy csak félig volt mikor eltettem

kis tálkába öntöttük, úgy szürcsöltük, és mártogattuk bele  a kenyeret

ahogyan így csendesen lefetyeltünk közelünkbe repült egy méhecske
vagy dongócska
vagy darazsacska

ki a fene tudja
én nem értek hozzá

csak dongott, dongott
minket körbe

majd frászt kaptunk
először csak legyintgettünk
hessegettünk

én nem vagyok allergiás a csípésre, nem is igen zavar, de hát már csak úgy ösztönből is

megpróbáltuk elkergetni, de mindahányszor visszatért

olyan ismerős volt,
mintha már láttam volna

abbahagytam a kergetőzést
megnyugodva letettem a kezem
mondtam macinak, hogy ő is hallgasson el
ne sikítozzon, ne kapálózzon
csendben, és kíváncsian elkezdtem figyelni, mit is akar ez a fura jövevény
miért nem megy már el ?
most mit akar ?
megesz minket ??

szóval fürkészni kezdtem

csíkos volt, és szőrös, és kicsit duci
olyan tökéletes forma
most hogy így türelmesebben megnéztem
bájos, szép és kedves

a természet csodája
a fizikusok szerint a méhecskének nem volna szabad tudnia repülni
a szárnyai túl kicsik ahhoz, hogy ekkora testet felemeljenek

tiszta szerencse hogy a méhecskék nem tudnak erről
és fittyet hánynak a fizika törvényeire

egyszerűen csak repülnek

csak néztem, néztem megbabonázva
ahelyett hogy hadakoztam volna vele
leszállt és egyre közelebb jött

szinte bámult bele a szemembe
egyenként látszottak már a szőrök a testén
a finom szárnyacskái

az utolsó pillanatban megijedtem, és újra elkergettem

furcsa hangot hallatott
most már tudom, hogy felsírt

de még egyszer, lehet hogy utoljára leszállt
mellettem
és ismét elindult felém
belenézett a szemembe
bele az arcomba
bele a lelkembe

láttam a szemem sarkából, hogy maci , ugrásra készen, kezében egy hatalmas gazzal jön felénk
éreztem a kicsiny lábacskáit ahogyan felmászik a hátamra
hason feküdtem, és ő elbújva felemelt fejem mögé, kezében a fegyverével lapult csendesen
és figyelt

egyszer csak a méhecske hallótávolságon belül, úgy pár centire érhetett
a kancsalságom küszöbén hallom hogy megszólal

- miért bántasz engem ?

miért kergetsz állandóan el ?
én még nem bántottalak soha téged
a mézemet adom
gyógyitalak, ha kell
de te mindig elkergetsz
meg sem hallgatsz
nem vagy kíváncsi rám
kizársz
és nem fogadsz be

mit tudsz te rólam igazából ??

észre sem veszed hogy mióta itt duruzsolok neked
hogy csendben követlek
vigyázok rád

lassan már az életed része leszek, és te csak mit látsz belőlem ????

a fullánkomat !!
pedig ha csak egyszer magadhoz engednél
megsimogatnál , érezhetnéd milyen könnyű és bársonyosan puha a testem
ha meghallanád az énekem
és a szívem hogy milyen szépen ver

Ne kergess el többet !!!

megszeppenve hallgattam
macival egyetemben
éreztem ahogy kardja földre hull
teste kiemelkedik a fejem fölé
és egyre feljebb mászik rajtam

- én, én, én én nem akartam, nem gondoltam
mi így ketten jól megvagyunk már egy ideje
és nem vettem észre,,, vagyis vettelek
mert te is, szóval neked is

szóval csíkjaid vannak, meg minden
és én már félek a csíkoktól
tudod rossz beidegződés

de meghallgatlak szívesen
szóval csak mondd, ha van mit
és úgy érzed nekem kell
és és és és,,,,,,,,,,,,,,,,,, ne haragudj

többet nem szóltunk

maci sem, én sem, és a méhecske sem

felültem, és lassan ettem tovább gondolataimba mélyedve

fél szemmel oda sandítottam méhecskére
kíváncsi voltam mit tesz

odarepült az üveg szélére és nyalogatni kezdte a levest

méhecske és a gombaleves ???

ugyan...

méhecske és a beszéd ??

tényleg ilyen lennék ?
szőrös és szívtelen
tényleg nem veszem észre a közeledni vágyódó lelket ?
tényleg ellököm és elutasítom anélkül hogy megismerném ?

tényleg ezzé lettem ?

a félelemhez való jogom ezzé tett ?
ezt hozta ki belőlem ??
töviseket növesztettem ?
tüskéssé tett ?


végül is szép nappá lett

aludtunk egy jót a napon
ősszebujva
szeretősen
szeretőzősen
hárman

maci
én
és a méhecske
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése