Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. július 1., vasárnap

Fény és árnyék Macival

.
Tikkasztó hőség vonult át a tájon
még az erdő hűvöse is csak alig csillapította a forróságot

kora délután kimentem egy kicsit és lefeküdtem az árnyékos hintaágyba
elnéztem a vakítóan kék eget
és arra gondoltam hogy valami hiányzik nekem

-MACI !!

kiáltottam hangosan .

-Hát Te hiányzol nekem !! Téged is magukkal vittek a Tündérek ?? Hol vagy , merre jársz ?

magam sem értettem mi a fenének kiabálok, olyan költői volt a helyzet na meg a kérdés is

de ahogy bámultam az eget, egyszer csak feltűnt egy felhő
egy hófehér gomolygó
habgombóc
egy vaníliafagyi
egy vattakupac
vagy csuda tudja mi

fehér volt, habos, és méltóságteljesen hömpölygött előre az egekben

szó szerint egyedülálló jelenség volt, hisz napok óta nem volt felhő az égen , csak ez az egy .
nem tudtam nem bámulni
furcsa mód ahogyan közeledett egyre lejjebb ereszkedett
amikor elég közel ért ahhoz hogy jól megnézhessem ,, akkor tűnt fel hogy 2 barna lábacska kalimpál a felhő széleiről lefele
széles mosollyal nyugtáztam a látványt

aztán megszólalt a felhő : HELLOO

szia Medve !!
Mióta köszönsz Te nekem előre ? :-)

és mi ez az új módi ?
csak gondolnom kell rád, és szólítani, máris itt vagy ??

medvém elődugta végre bozontos fejét, és olyan " menj te a fenébe " vigyorral válaszolt kérdésemre

hívogatóan lenyújtatta kezét
én megragadtam és ugrottam egy nagyot mellé

utaztunk mi már felhőn így kettecskén, csak akkor tél volt és hideg

szeretem ezt a habos létet
itt nincs hideg, és nincs meleg
itt mindig jó

- most hova viszel ???  kérdeztem
mutatsz nekem megint valami érdekeset ??
hoztál valami bölcsességet ?

- BÖLCSESSÉGET ? kérdezte a medve
hiszen azt nem én hozom, azokat Te látod meg !
na gyere !!


törökülésben ültem a felhőn és élveztem a bársonyos utazást
kíváncsi voltam merre megyünk
mivel a felhő széle takarta a kilátást, hát hasra dobtam magam gyorsan
macim is követett
lábunkkal kalimpálva állunkat tenyerünkbe téve nézelődtünk

nézd Maci !!!

szív alakú az árnyékunk !!

mutattam nevetve. Mert valóban a tájon elterülve egy szív alakját formázta az árnyékunk.

abban a pillanatban az jutott eszembe, hogy milyen kár hogy ezt csak mi ketten látjuk innen fentről
akik lenn vannak azok nem

csendességben haladtunk tovább, nem beszélgettünk
nézegettem a tájat az embereket

egyszer csak egy kis üdülőtelep fölé értünk
árnyékot vetettünk a falura, az emberekre, a strandolókra
elkezdtem fürkészni az embereket, figyeltem a reakciójukat

a vízben fürdőzők ügyet sem vetettek ránk
a majd 40 fokos hőségben vidáman lubickoltak tovább
a parton napozók közül már sokan morcosan pislogtak fel az égre , azt figyelve meddig vet még árnyékot rájuk felhőnk.

a felhő másik oldalán lekukucskálva a falu népe élte lelassult életét
ki a kertben dolgozott, ki a házban serénykedett

amott egy háztetőt ácsoltak az emberek
látszott megkönnyebbült sóhajuk az ég felé tekintve
egy munkás felkiáltott :
Esőt nem hoztál nekünk !!

boldogan adtam volna ha lett volna rá képességem
az árnyékon túl minden mozdulatlan forróságban izzott
remegett a levegő
sokan akik észre vették a közeledő árnyékot direkt keresték hűvösét

a szörfösök szelet vártak tőle

- Nézd csak Maci !

Milyen érdekes !

sokan örülnek az árnyéknak, megváltást látnak benne
mások a napot imádják és dühösek ránk mert eltakarjuk előlük a napot

de nem tudom mit aggódnak, hisz mindennek megvan az ideje
a felhők csak úsznak az égen
előttük és mögöttük süt a nap
és van aki megkönnyebbül a lehülésben
milyen türelmetlenek is vagyunk mi emberek

csak most látom igazán
és hogy mennyi féle igény van
mindenkinek más a jó

de mit aggódnak nem is értem
hisz a nap akkor is csak fenn van az égen
akár felhő takarja el
akár nem
és a nap mindig kisüt
ha tovaúsznak a fellegek nem ??

Maci hangosan felnevetett

- Mit nevetsz Te Medve ??

- Rajtad nevetek ! Azért látod , gondolod így mert most a felhőnek ezen az oldalán ülsz, ahol mindig süt a nap.
Amikor a Te fejed felett húzott el a felhő, amikor nem láttad a végét, Te nem voltál türelmetlen ??
Hitted hogy a felhő tovaúszik egyszer ?

Pedig tudtad,, hiszen mindenki tudja hogy :

 a felhők felett mindig süt a nap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése